Dieta Karniwora jadłospis, opinie, efekty

Dieta Karniwora

Co jakiś czas możemy dowiedzieć się o nowych cudownych dietach. Często znane osoby promują konkretny sposób odżywiania, prezentując przy tym nienaganną formę.

Ostatnio modne stało się eliminowanie z menu białka mleka krowiego czy glutenu. Okazuje się, że wiele osób ma dziś nietolerancję glutenu, czy laktozy. W internecie można znaleźć miliony przepisów na bezglutenowe i bezmleczne potrawy. Osoby, które zrezygnowały z mleka i tradycyjnego pieczywa spożywają dużo warzyw, koktajli na ich bazie, a także nasion, orzechów i owoców.

A gdyby tak przejść na dietę w 100% mięsną?

WARZYWA NA CENZUROWANYM
Czy człowiek jest mięsożerny, czy roślinożerny? A może powinien jeść wszystko?
Zwolennicy diety Karniwora twierdzą, że nie powinniśmy jeść produktów pochodzenia roślinnego, ponieważ żołądek człowieka nie jest przystosowany do trawienia takich pokarmów. Przede wszystkim człowiek nie jest w stanie strawić celulozy, zawartej w roślinach, potrafią robić to tylko przeżuwacze, czyli zwierzęta roślinożerne, ponieważ w ich układzie pokarmowym znajduje się enzym celulazy.

Jeśli spojrzeć na uzębienie człowieka różni się ono od zębów innych drapieżników, nie mamy długich ostrych kłów, ale krótkie i tępe. Spór o to czy homo sapiens jest roślinożerny czy mięsożerny trwa.

Z CZYM TO SIĘ JE? Dieta Karniwora jadłospis

Dieta Karniwora polega na spożywaniu wyłącznie produktów pochodzenia zwierzęcego, w co wlicza się także podroby, takie jak wątroba czy żołądki drobiowe. Należy wówczas zrezygnować z kasz, makaronów, wszelkich zbóż, warzyw, owoców i produktów mlecznych. Olej roślinny należy zastąpić tłuszczem gęsim, ewentualnie wieprzowym.

Początki diety nie będą łatwe, należy uzbroić się w cierpliwość, po pewnym czasie zauważymy korzyści dla naszego organizmu, takie jak:

  • Brak łaknienia na słodycze
  • Zwiększenie siły mięśniowej – większa wytrzymałość
  • Polepszenie widzenia ( ostrzejszy wzrok)
  • Poprawa stanu skóry
  • Mocny, lepszy sen
  • Wyrównanie ciśnienia tętniczego, dla osób zmagających się z niskim ciśnieniem

Osoby stosujące dietę mięsną twierdzą, że wystarczy im jeden, dwa solidne posiłki w ciągu dnia. Czują sytość przez wiele godzin po takim posiłku i nie mają ochoty na podjadanie.

CZY DLA WSZYSTKICH?

Przejście na dietę Karniwora warto poprzedzić wykonaniem badań profilaktycznych, ale co ciekawe, wysoki poziom cholesterolu nie wyklucza stosowania tej diety, ponieważ podczas stosowania jej, poziom cholesterolu wyrównuje się.

Po pewnym czasie spożywania wyłącznie pokarmów zwierzęcych można również udać się na badania, żeby zobaczyć czy ta konkretna dieta służy nam oraz ocenić jej skuteczność.