Dieta śródziemnomorska – dla urody i zdrowia

dieta śródziemnomorska

Zalety stosowania diety bogatej w ryby i owoce morza mają olbrzymie korzyści dla naszego zdrowia. Dieta bogata w takie produkty a także w owoce, warzywa oraz oliwę z oliwek jest charakterystyczna dla diety śródziemnomorskiej.

Zdrowa dieta z krajów śródziemnomorskich pomaga obniżyć ciśnienie krwi oraz wspomaga pracę serca. Bogactwo składników odżywczych pochodzących z ryb są sprzymierzeńcami w walce z otyłością. Mieszkańcy Grecji nie żałują sobie także oliwy z oliwek. Dzięki temu cieszą się piękną cerą oraz długowiecznością. Oliwa z oliwek jest źródłem naturalnych przeciwutleniaczy, które wykazują działanie odmładzające oraz antyrakowe.

Nawet jeśli nie mieszkamy w Grecji czy na Krecie możemy zastosować dietę śródziemnomorską, ponieważ składniki i produkty stosowane w tego rodzaju żywieniu są ogólnodostępne.

DIETA Z BASENU MORZA ŚRÓDZIEMNEGO

  • Spożywanie małych, tłustych rybek, takich jak sardynki. Ryby są źródłem cynku, który wspomaga układ nerwowy.
  • Dieta śródziemnomorska obfituje w czosnek i cebulę, która ma właściwości bakteriobójcze, czosnek jest naturalnym antybiotykiem pomocnym w walce z infekcjami
  • Mięso stanowi dodatek do warzyw, a nie na odwrót. Grecy i Włosi w zdrowej diecie nie spożywają dużych ilości czerwonego mięsa.
  • Oliwa z oliwek jest stosowana codziennie. Skrapia się nią warzywa, sałatki. Grecy spożywają najwięcej tego produktu na świecie. Oliwa z oliwek jest pomocna przy reumatoidalnym zapaleniu stawów. W połączeniu z tranem daje najlepsze rezultaty oraz zmniejsza dolegliwości bólowe.
  • Pieczywo jest obecne w diecie śródziemnomorskiej, ale najczęściej jest to wypiek pełnoziarnisty i zdrowy. Spożycie makaronu jest również wysokie, ale często jest to makaron wykonany własnoręcznie bez sztucznych dodatków.
  • Obfitość świeżych warzyw w zdrowej diecie śródziemnomorskiej jest źródłem niezbędnych witamin. Mieszkańcy Włoch czy Grecji bardzo rzadko stosują suplementację, ponieważ dostarczają organizmowi cenne witaminy zawarte w naturalnych produktach.
  • Aromatyczne przyprawy stosuje się do każdego posiłku. Dieta śródziemnomorska zaleca używanie bazylii, rozmarynu, tymianku, a także szałwii.

Czerwone wino często gości na stole Włochów. Natomiast produkty mleczne, takie jak jogurty i serki spożywane są sporadycznie i nie kojarzą się mieszkańcom Italii ze zdrową dietą.
Słodycze zastępujemy sezonowymi owocami. titanodrol

Zdrowa dieta pomaga zachować młody wygląd. Oliwa z oliwek, która króluje w śródziemnomorskim sposobie odżywiania, jest stosowana także jako środek kosmetyczny. Wykazuje dobroczynne działanie na zniszczone słońcem i woda włosy. Zmiękcza naskórek oraz pielęgnuje wysuszone dłonie.

Zobacz: Dieta Karniwora jadłospis, opinie, efekty

Na dietę śródziemnomorską najlepiej przejść w porze letniej. Latem łatwiej jest zaopatrzyć się w świeże warzywa i owoce. Oliwę z oliwek możemy stosować cały rok, dodając jej do makaronu z pomidorami. Hodowlę ziół, np bazylii z łatwością utrzymamy w domu na okiennym parapecie. Oliwa z oliwek oraz odrobina śródziemnomorskich przypraw nadadzą smaku i zdrowia każdej, nawet najprostszej potrawie.

Jak poprawnie przejść dietę grejpfrutową?